📚Tiskneme před Vánocemi tolik krásných knížek, že jsou naše termíny výroby knih dočasně prodlouženy🎄
Tak jak jsem psal už při plakátech (9 tipů jak vytvořit plakát), nebojte se načrtnout si nejprve návrh rukou na papír nebo tabuli :) Např. pro A5 leták si vezměte jednu kancelářskou A4, přehněte ji napůl a opět napůl a hned mate místo pro 4 návrhy "do ruky". Načrtněte si 4 varianty. Efektivní leták musí přitáhnout pohled, vyvolat touhu a vyzvat k akci. Vyberte ten nejlepší. Teprve pak zapněte photoshop či online editor pro letáky.
Velký tlustý nadpis a originální obrázek či fotografie udělají své. Důležitá je zejména originalita, vyvarujte se obrázkům, které jsou běžné, které může použít na letáky kdokoliv. Wordoské cliparty dnes už patří do muzea k dinosaurům :) Obraťte se raději na foto banky jako www.istockphoto.com nebo www.shutterstock.com, kde najdete nejen kvalitní obrázky, ale i nejnovější trendy.
Zachytili jste pohled, teď musíte vyvolat zájem. Popřemýšlejte proč děláte to co děláte. Proč by měl potencionální zakazník chtít to co nabízíte. Prodáváte školní potřeby? Ty nabízí každý, apelujte na přípravu dítěte do školy, na vzdělání. Vyvolejte v něm letákem pocit, že bude dobrý rodič. Nespoléhejte se jen na slevy a akce.
Nakonec musíte co nejjednodušeji navést čtenáře k tomu jak získá co nabízíte. Co musí splnit, kam musí jít, kde musí kliknout ... Leták jej musí vyzvat k akci. Ať už kontaktními informacemi, mapou, www stránkou, slevovým odkazem a pod. Obchodní značku, logo si nechte nakonec. Lidé si přirozeně, ať už vědomě nebo podvědomě, pamatují nejvíce to co četli jako poslední. Totéž platí pro tisk letáků.
DOBŘE ČITELNÉ! Pro nadpis letáku jsou vhodné velké tučné (bold) fonty jako Arial Black. Pro obsah letáku se klidně obraťte na klasické fonty jako Arial, Times New Roman, Verden nebo Tahoma. Jsou to ověřené fonty, které se výborně čtou. Velikost písma nastavte mezi 10 - 14. Lidské oko je schopno vrámci této škály číst bezproblémově a rychle. Nepřežeňte to s kreativitou, leták není abstraktní obraz.
Zvažte jaký rozměr letáku se vám hodí nejvíce, neměl by být větší než A4 (to jsou už plakáty). Letáky A4 jsou vhodné na nástěnky nebo do reklamních zakladačů. Pro letáky rozdávány do rukou nebo poštovních schránek se více hodí rozměry A5 a A6 (také sníží náklady). Při direct marketingu upřednostňuji elegantní letáky formátu 1/3 A4 vhodné do DL obálek.
První dojem je důležitý, vyšší gramáž (tvrdší papír) a kvalitní tisk jsou jako mercedes mezi auty, prodají se. Z praktického hlediska by jste měli dbát na vyšší gramáž a digitální tisk letáků v případech, kdy se mohou dostat do vlhkého prostředí - poštovní schránky či rozdávání na ulici za deště. Mokrý papír a rozpyté barvy nedělají dobré jméno.
Dnes je díky internetu možné poměrně jednoduše odsledovat úspěšnost i tištěných letáků. Umožňuje to například tisk QR kódů, který dnes umí přečíst nejen smart phony. Nebo mnohé stránky nabízejí unikátní slevové URL adresy jako www.vasestranka.cz/slevovy-kod. Využijte jednu z těchto možností pro sledování úspěšnosti letáků.
Namísto jednorázového letáku vytvořte sérii letáků pro větší dopad. 3 letáky nebo letáky v kombinaci s plakáty (které obstojí i samostatně), propojené firemní identitou zapůsobí na adresáty více. Rozešlete je v krátké době po sobě. Budete vypadat profesionálněji a zároveň letáky rozšíří povědomí o vaší značce silněji. Lidé si ji začnou uvědomovat. Možná to vyzní povrchně, ale nestačí být nejlepší, musíte nejlépe i vypadat.
Kontaktujte nás