Etiketa na firemním večírku
Znáte to, blíží se konec roku a
firemní večírek se nezadržitelně blíží . Jste plný smíšených pocitů.
Na jednu stranu se těšíte , ale na druhou stranu máte obavy , abyste si neudělali nějaký " trapas ". To co se hodí na oslavu
s přáteli nebo rodinou se
nehodí na firemní večírek. Sestavili jsme pro vás
několik tipů
jak se chovat a na co si dávat pozor, abyste si večírek naplno užili a nemuseli mít na druhý den výčitky.
1. Dress code
Oblečením na párty to všechno začíná . Samozřejmě je třeba ho přizpůsobit konkrétní události. Obecně se ale
doporučuje obléknout se slušně, ale ne jako na poradu s výkonným ředitelem. Šaty by měly zakrývat co nejvíce pokožky a nepůsobit
příliš vyzývavě .
Dámy by se měli držet základního pravidla, buď odhalí nohy, nebo ramena a dekolt. 2. Čas
Firemní večírek není diskotéka ani ples na kterém platí, že pozdější příchod je IN .
Přijďte proto
včas ! Neujde vám žádná část společného programu a předejdete tím trapasu, že vás budou hledat, aby už mohli začít.
Vždyť přece dobrý tým začíná spolu .
3. Jídlo
Firemní večírky jsou místa , kde se můžete setkat se všelijakými dobrotami. Nedoporučujeme vám ale jíst
velké množství až se vám bude sypat z talíře . Nechcete přece působit, že jste se na večírek přišli jen najíst .
Pokud by vám jídlo i jakkoli chutnalo , dejte si přiměřenou porci a raději si pak požádejte recept .
Dáte tím najevo , že vám chutnalo ale nejste pahltný .
4. Alkohol
Toto je
kámen úrazu většiny firemních večírků. Nechcete vypadá jako " suchar " a tak si s chutí s každým vypijete .
Takto ale působíte jako alkoholik . Ještě horší je, když to s alkoholem přeženete a druhý den vás kromě " opice " budou trápit i výčitky
co jste komu řekli nebo povyvádzali .
Doporučujeme proto raději konzumace vína. 5. Diskuse
Konci roku posezení jsou
ideálním místem a poznávání kolegů , s nimiž jste běžně ve styku pouze e - mailem
a telefonicky, případně
z jiného oddělení. Využijte proto čas na rozhovor s nimi. Vaše oddělení vás dokonale
zná a času na rozhovor s nimi máte nepočítaně. Rozhovor veďte
v přátelském duchu, negativní témata a výčitky si odpusťte .
Nikdy neříkejte něco, co byste běžně v kanceláří neřekli . Taktní je také rozhovor s nadřízeným,
vyhněte se ale tématům
o zvyšování platu nebo stěžováním se. 6. Fotografování
Mít množství
foto zážitků z večírku je sice pěkná vzpomínka, ale jen pokud s tím všichni souhlasí.
Nefotografujte proto bezhlavě a nikoho do společných fotek nenuťte.
Respektujte jejich soukromí .
7. Kdy jít domů ?
Obecně platí, že
není slušné z večírku odcházet první. Působíte tak, že jste tam násilím a lidé s nimiž
tam jste vás nezajímají .
Vydržte proto do poloviny a když vidíte, že se začne sbírat domů většina,
jděte i vy.
Vyvarujte se také pozdnímu odchodu se zhasínajúcimi světly a zametáním personálu.
Pokud jste již obdrželi svou pozvánku na firemní večírek ,
nic vám nebrání v tom užít si ho podle našich pravidel a zdravého úsudku. Když máte ve firmě ale na starosti organizovat
tuto akci vy, pomozte si našimi hotovými šablonami
na pozvánky na firemní večírek .